هنر و ادبیات

هنر و ادبیات

سلام
قدمتون به روی چشم ^_^
این وب متعلق به شماست.
کپی از مطالب و تصاویر هم آزاد
ممنون از بازنشرتون :)

بایگانی

چگونه از شر انرژی های منفی وجودمان خلاص شویم

يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ق.ظ

همه‌‌ی ما شرایط دشوار استرس و اضطراب را تجربه کرده ایم. اما سوال این است که وقتی پر از انرژی منفی هستیم که از محیط پیرامونمان دریافت کرده ایم با چه روشی این انرژی مضر را تخلیه کنیم؟ شاید خودمان هم متوجه نباشیم که مسخره کردن، غیبت کردن، فریاد زدن و هرگونه ناهنجاری دیگر در اجتماع نوعی دفع انرژی منفی درون و تلاش برای جذب انرژی مثبت دیگران است. اما این روش ها نه تنها کمکی به حل مشکلاتمان نمی کند بلکه باعث صدمه زدن به دیگران و بازگشت انرژی منفی در مقیاس بزرگتری به خودمان می شود. پس راه علاج کدام است و از چه طریقی می توانیم سرشار از انرژی مثبت باشیم؟

طبق قانون دوبری (فیزیکدان فرانسوی) هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است. اگر به تصاویری که از پیامبران و قدیسین ادیان اسلام و مسیحیت تهیه می شده است، نگاه کنیم همواره هاله‌ی تابانی به دور سر یا بدن آنان می‌بینیم . این عقیده که ابری از انرژی یا هاله‌ی تابانی، بدن را احاطه کرده است به قرنها پیش باز می‌گردد. تصاویری باستانی از مردان مقدسی به دست آمده است که آنها را در محیطی نورانی نشان می‌دهد . این ابهام اساطیری اولین بار در بیمارستانی در لندن به وسیله Kilner کشف شد . در سال 1911 او متوجه شد که با نگاه کردن از پشت شیشه های رنگی قادر است به دور بیشتر افراد، حاشیه ای تابان مشاهده کند . او می گفت که شکل و رنگ این این هاله تابان بر حسب میزان سلامتی شخص فرق می‌کند و خود از آن به عنوان کمکی در تشخیص طبی استفاده می‌کرد. به طور کلی، هر چه هاله رنگین‌تر، واضح‌تر، و روشن‌تر باشد، صاحب آن دارای شخصیتی بهتر و روحی والاتر است. همچنین هر چه پراکندگی انرژی در هاله یکنواخت‌تر باشد، آن شخص سالمتر و متعادل‌تر است. (برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب رنگ هاله‌های انرژی و تفسیر آن مراجعه کنید). اما  چطور می توانیم مراکز انرژی مثبت را فعال و انرژی منفی درون خود را به طور کامل تخلیه کنیم؟

 

طبیعت بهترین جاذب انرژی منفی

همه ما می‌دانیم که رفتن به طبیعت سالم ، جایی که آب ، هوای پاک‌تری دارد و دیدن مناظر طبیعی ، پیاده روی در کوه و درختان و خوردن میوه های وحشی به سلامت  و شادابی ما کمک می‌کند .طبیعت انرژی منفی را جذب و انرژی مثبت منتشر می‌کند. درختان، گیاهان و گل‌ها بهترین هدف برای از بین بردن انرژی منفی هستند. بر اساس تحقیقاتی که اخیراً منتشر شده است نشان می‌دهد درختان تاثیر مثبتی بر سلامتی افراد دارند. این اثرات می‌تواند بر بیماری های روانی ، کمبود توجه ، اختلال بیش فعالی ، افسردگی و توانایی برای کاهش سردرد موثر باشد .این تحقیقات نشان می‌دهد که بغل کردن و حتی لمس درختان باعث بهبود سلامتی می‌شود. درختان تمام انرژی منفی درونمان را جذب می‌کنند بدون این که صدمه‌ای ببینند . گل‌ها هم در جذب انرژی منفی بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به بهبود حال کمک کنند. حتی دیدن تصاویر گل‌ها و مناظر زیبای طبیعت انرژی زاست. 

 

آب درمانی

منبع دیگر تخلیه ی انرژی منفی ظرف پر از آب، وان حمام، حوض، استخر، دریاچه و یا دریاست. هر چه حجم آب بیشتر باشد تخلیه‌ی انرژی منفی هم بیشتر است. آب، انرژی منفی را جذب می‌کند. 

همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که کم شدن تنها نیم لیتر از آب بدن، به بالا رفتن مقدار کورتیزول در خون منجر خواهد شد. با مصرف آب غلظت این هورمون استرس‌زا در خون کمتر می‌شود که نتیجه، آسوده شدن خاطر است! برای حفظ جریان انرژی مهم است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

 

استفاده از رنگ‌های مختلف

محققان دریافته‌اند که استفاده از رنگ‌های مختلف می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد. همچنین رنگ‌ها می توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند. در میان هفت رنگ موجود در رنگین کمان (قرمز، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و نیلی) رنگ های گرم قرمز، نارنجی و زرد، سرشار از انرژی هستند. از این رنگ های گرم در آشپزخانه تان استفاده کنید. اگر در اتاقی صبح‌ها و هر موقع دیگری ورزش می‌کنید در آن‌ها می‌توانید از این رنگ‌ها بهره بگیرید. در دیگر قسمت‌های خانه که در آنها فعالیت و آمد و شد زیاد است می‌توانیم از این رنگ‌ها استفاده کنیم. به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه می‌تواند القا کننده یک روز آفتابی و پر نور باشد. رنگ‌های سرد و خنک مثل آبی، نیلی و بنفش به ایجاد آرامش در فضای خانه کمک خواهد کرد. پس از یک روز کاری سخت ورود به خانه و استراحت در قسمتی که با این رنگ ها تزیین شده باعث فراهم شدن محیطی آرام می‌شود. رنگ‌های خنک که به آن اشاره شد را سعی کنید در قسمت‌هایی از خانه به کار ببرید که می‌خواهید در آن فعالیتی نداشته باشید و استراحت کنید. قابلیت دیگر استفاده از این رنگ ها به حمام مربوط می‌شود. هنگامی که می خواهید بعد از یک روز کاری طولانی به حمام بروید حتماً نیاز به آرامش دارید که این رنگ ها به شما این اجازه را می‌دهد که در فضایی آرام قرار بگیرید.

 

اثربخشی فوق العاده روان درمانی معنوی- مذهبی، بر کاهش استرس

ارتباط مفید و موثر با خداوند و با خود و دیگران در چشم دین وحدت آفرین، امیدبخش، انرژی زا و سرشار از انرژی مثبت است. نماز و نیایش و دعا و ارتباط خالصانه با خداوند و ارتباط با منبع لایزال نیرو و قدرت «لاحول ولاقوه الابالله» نیروبخش ترین عامل برای انسان در عرصه های عشق آفرین زندگی به شمار می روند و لذا قرآن می فرماید:

«واذکروالله کثیرا» خدا را پیوسته یاد کنید 
«اقم الصلوه لذکری» نماز را مخصوصا برای یاد خدا بپا دارید 
«استعینوا بالصبر و الصلوه » و ازخدا به صبر و نماز یاری جویید 
«الا بذکرالله تطمئن القلوب» دلها فقط با یاد خدا آرامش می‌گیرد

 

یک اشتباه رایج

اگر شما انرژی مثبت زیادی دارید، گرفتن انرژی منفی بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است. شما نمی‌توانید از آن فرار کنید. به جای اینکه درصدد اجتناب‌کردن از انرژی منفی باشیم، فقط نیاز داریم برای تخلیه‌کردن و رهایی‌یافتن از آن مصمم باشیم. این تبادل طبیعی انرژی بسیار شبیه وضع هوا در طبیعت است. یک سیستم فشار ضعیف همیشه یک سیستم فشار قوی را جذب می‌کند. جریان هوای گرم همواره در یک اتاق سرد بالا می‌رود. اگر خانه شما گرم و راحت است و پنجره‌ها دو جداره نیستند، در زمستان جریان هوای سرد را خواهید داشت و گرمای درون تحت تأثیر سرمای بیرون قرار خواهد گرفت؛ حتی اگر دست‌تان را به پنجره نزدیک کنید، جریان هوا ر احساس می‌کنید. طبیعت همیشه در جست‌وجوی تعادل است. به همان صورت، وقتی که شما  انرژی مثبت زیادی دارید، انرژی منفی را هم جذب می‌کنید.

رمز موفقیت شخصی این است که با شارژ مجدد می‌توانید ادامه دهید و سپس انرژی منفی را که جذب می‌کنید تخلیه کنید. کوشش برای اجتناب از انرژی منفی در صورتی مهم است که خسته و بیمار هستید. ولی اگر هر روز با آرامش و رهایی به هر طریقی که خود سراغ دارید، خود را تقویت سازید و سپس عشق خود را با اطرافیان تقسیم کنید، بیشترین رضایت خاطر را خواهید داشت. همچنان که قدرت‌تان را برای جذب انرژی مثبت و تخلیه انرژی منفی تقویت می‌کنید، مقابله با چشمان منفی‌گرا شما را نیرومند می‌سازد

 

نظرات  (۱۳)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

آدرس ها:

http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
جالبه مسلمون
قرائت قرآن توی موارد نبود
پاسخ:
آیا قرائت قرآن صحبت با خداوند و نیایش نیست؟
و آیا آیات ذکر شده در این پست متعلق به قرآن نیست؟
۰۱ اسفند ۹۵ ، ۱۲:۲۶ خادم امام زمان عج الله
در روایتى از پیامبر(صلى الله علیه و آله) آمده است که درود فرستادن بر حضرت فاطمه زهرا (ع) آثار معنوى بالایى دارد

و در قیامت ‏شایستگى الحاق به پیامبر اکرم(ص) را براى انسان فراهم مى‏ کند. پیامبر اکرم (ص) فرمود:

«یا فاطمة من صلى علیک غفر الله له، و الحقه بى حیث کنت من الجنة؛ اى فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را مى ‏آمرزد و در هر جاى بهشت که باشم وى را به من ملحق سازد.»

کیفیت صلوات بر حضرت زهرا (س) چنین است:
« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ » (1)


عارف بزرگوار مرحوم آیت الله ملاعلی معصومی همدانی فرموده بودند که برای برآورده شدن حاجات و توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 530 بار بگویید :
«اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما أحاط به علمک »
(خدایا ! بتعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد ، بر فاطمه و پدر و همسر و فرزندانش درود فرست».
یا 530 بار بگویید «الهی بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السرّ المستودع فیها » .
(خدای من ! به حق فاطمه و پدر و همسر و فرزندانش و آن راز به ودیعه نهاده شده در وجود او {حاجاتم را برآورده کن}» 2

شایان توجه است که نام مبارک فاطمه که حرف پایانی آن تاء گرد عربی است ، طبق حساب حروف ابجد با عدد 530 برابر است.

با سلام و صلوات خدا قوت
پاسخ:
درود بر شما
ممنون ازمطلب زیبای ارسالیتون
بسیار بسیار جالب بود ..
و کاملا همه این گفتار ها صحت دارد..
من بارها امتحان کرده ام بخصوص راز و نیاز
خالصانه را با پروردگار ..
پاسخ:
ممنون از لطفتون استاد
بله منم تمام موارد رو خودم امتحان کردم
انرژی ما قابل هدایت هم هست. مثلا اگه به کسی فکر کنیم انرژیمون به سمتش میره و اون فرد هم ناخودآگاه به یاد ما می افته
این مورد رو بارها شنیدیم که وقتی به کسی زنگ می زنیم بهمون میگه: "چه جالب الان داشتم به تو فکر می کردم!"
سلام فرناز عزیزم
مرسییییی بابت پست فوق العاده ات.نیاز داشتم به همچین چیزی
کللللی انرژی مثبت فرستادی:)
قسمت اخرشو نخوندم ازش اسکرین شات گرفتم اخرشب بخونم:)
شاد و موفق باشی
پاسخ:
سلاااااااااااام لیمو جونم
فدای مهربونیت خانمی
انرژی مثبت تو هم به من رسید
ممنون از محبتت
سلامت و شادکام باشی
راه حل فوق العادهیه

الهی همیشه انرژی مثبت داشته باشید
یا علی
پاسخ:
ممنون از لطفتون
همچنین شما 
الهی همیشه سلامت باشید و سرشار از انرژی مثبت
۰۲ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۳۵ محمدعلی میری
سلام...
عالی مثل همیشه...
جالب و تأثیرگذار...
پاسخ:
سلام
شما همیشه لطف دارید
ممنون ازمحبتتون
۰۲ اسفند ۹۵ ، ۱۵:۲۳ خادم امام زمان عج الله
«صحیفه » چشمه فیض الهی، نجات دهنده از تباهی و رهاننده انسان از گمراهی است . «صحیفه » معلم حکمت، منبع معرفت، جاذب رحمت، ایجاد کننده محبت، سازنده شخصیت، به وجود آورنده کرامت و رساننده انسان به مقام با عظمت قرب و معیت است .

و الحمدالله رب العالمین با سلام و صلوات سپاسگزارم از حضور ارزشمندتان . نیایشهای 39 - 40 -41-42-43- سهم شما بزرگوار . جزاکم الله خیرا یامهدی ادرکنی
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون
به امید ظهور سبزش
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
بسیار عالی
استفاده کردیم
در ضمن با مطلب جهاد بدون مرز بروزیم
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون
به روی چشم
ممنون ازاطلاع رسانیتون
وای چه مطلب پر انرژی

چشم حتما
پاسخ:
ممنون از محبتتون :)
۰۸ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۳۹ عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
سپاس :)
پاسخ:
ممنون از محبتتون :)
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۱۰:۳۷ مجله ویترینو
بسیار عالی ...
موفق باشید ...
پاسخ:
سپاس از محبتتون
پاینده باشید
سلام علیکم
واقعا مطلب خوبیه
موفق باشید
در ضمن با مطلب (انگشتری که باعث شناسایی شهید شد) بروزیم
یا علی
التماس دعا
پاسخ:
سلام و درود بر شما
ممنون از لطفتون
به روی چشم
محتاجم به دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">