هنر و ادبیات

هنر و ادبیات

سلام
قدمتون به روی چشم ^_^
این وب متعلق به شماست.
کپی از مطالب و تصاویر هم آزاد
ممنون از بازنشرتون :)

بایگانی

اصالت ما ...

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰ ب.ظ

در تصاویر حکاکی شده بر سنگ های تخت جمشید،

هیچ کس عصبانی نیست!

هیچ کس سوار بر اسب نیست!

هیچ کس را در حال تعظیم نمی بینید!

در بین این صدها پیکر تراشیده، حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد!

این ها اصالت ما هستند:

مهربانی، خوشرویی، قدرت، احترام، ادب و نجابت

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۲

نظرات  (۵)

۱۲ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۱۶ قدرت، چیزی که به دنبالش هستید
خیلی عالی بود🌺🌺
پاسخ:
ممنون از لطفتون :))
سلام فرناز جونم
😊 ☺ 🙂 👍 👍 👍 👍
پاسخ:
سلام به روی ماهت ملیکای عزیزم :))))))
امیدوارم همیشه پیروز باشی
بانوی با فرهنگ
پاسخ:
سلام ادمین جان :)
خیلی خوشحالم کردید
ممنون که هنوز به یادم هستید و سر می زنید ^_^
پاینده باشید و شادکام
خداکنه نزاریم ازمون بگیرن ... یا بهتر بگم ولش نکنیم ...
پاسخ:
بله درست می فرمایید
ممنون از حضورتون
آخه خب همیشه مهربانی، همیشه خوشرویی، حتی همیشه ادب.. اینها نمی تونن اصالت حقیقی ما باشند که ....
پاسخ:
سایه جان این تاریخ ماست مورخ یونانی هرودوت در این باره نوشته که شرم آورترین کار نزد پارس ها این بود که دروغ بگن. همیشه با احترام زیادی حرف می زدند و غیراخلاقی می دونستد که از کارهای پلید و غیراخلاقی حتی حرف بزنند. احترام به حقیقت و راستگویی ویژگی برجسته ایرانی ها بوده. به این مسأله توسط اقوام دیگه مانند اعراب، چینی ها و هندی ها بارها اشاره شده. فرهنگ بالای ایرانیان باستان افسانه نیست در لوح های کشف شده که در موزه ایران باستان هم به نمایش گذاشته شد موارد متعددی ذکر شده مثلا وقتی برای ساختن اهرام مصر و دیوار چین و غیره از برده ها به عنوان نیروی کار بدون دستمزد استفاده می شد. تخت جمشید با استفاده از کارگران آزاد و حقوق بگیر ساخته شد به طوری که میزان حقوق همگی اونا با عدالت در لوح های مخصوص ذکر شده حتی زنان برای تزیین کاخ و دوختن البسه و ... حقوقی معادل مردان می گرفتند و مرخصی زایمان با حقوق داشتند. اینا همش مستند هست و دانشگاه شیکاگو که روی الواح گلی تحقیق می کرده به این مسائل اذعان کرده. فکرشو بکن در اون زمان که زن در امپراطوری های دیگه رقمی نبودن و به حساب نمی اومدن زنان هخامنشی پا به پای مردان کار می کردند و حقوق می گرفتند. 
وقتی پادشاه بابل اورشلیم و معبد سلیمان رو ویران کرد یهودی ها رو به بابل تبعید کرد تا جلوی چشمش باشند اما وقتی کوروش بابل رو فتح کرد به خاطر فرهنگ بالایی که داشت به اقلیت های دینی احترام گداشت و اجازه داد یهودیان به اورشلیم برگردند و بهشون کمک کرد تا معابدشونو بازسازی کنن. بار دیگه در زمان خشایار شاه روم به یهود چیره شد و به خاطر آزار و اذیت رومیان به ایران پناهنده شدند و باز با مهمان نوازی و فرهنگ بالای ایرانی ها مواجه شدند هرچند که با دسیسه باعث خلع ملکه و قالب کردن یک یهودی به دربار به عنوان ملکه (استر) هفتاد و پنج هزار ایرانی بی گناه رو سلاخی کردند و هنوزم این روز به نام پوریم جشن می گیرند. با نگاه به این اقوام می تونیم به ریشه دار بودن فرهنگمون پی ببریم و بهش افتخار کنیم.
ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">