هنر و ادبیات

هنر و ادبیات

سلام
قدمتون به روی چشم ^_^
این وب متعلق به شماست.
کپی از مطالب و تصاویر هم آزاد
ممنون از بازنشرتون :)

بایگانی

ریشه همه بیماری ها در نبخشیدن و عفو نکردن است ...

يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵ ب.ظ

اولین بار این جمله رو در کتاب شفای زندگی (نوشته ی لوییز هی، ترجمه ی گیتی خوشدل) خوندم. در صفحه ی سی ام کتاب آمده است:

"هرگاه بیماریم، باید در دل خود جستجو کنیم و ببینیم که چه کسی را باید ببخشیم و همه ی امراض از عدم بخشایش ناشی می شوند. عفو و بخشایش هرکس را دشوارتر می یابید، هم اوست که باید بیش از هرکس دیگر رهایش کنید"

این جمله به معنای تأیید رفتار زشت افرادی که باعث رنجش ما شدند، نیست، بلکه فقط برای شفای خودمون از انواع بیماری ها لازم هست که گذشته رو رها کنیم و تک تک افراد رو ببخشیم. احمقانه نیست که در لحظه حاضر، به خاطر این که یکی در گذشته ی دور آزارمون داده، خودمونو مجازات کنیم؟! پس شما هم مثل من امتحان کنید و نام افرادی که بهتون بدی کردند رو از ذهنتون بیرون بیارید و اونا رو ببخشید:

"تو را عفو می کنم که آن گونه که من می خواستم نبودی. تو را می بخشم و آزاد می کنم" (همان)

باور کنید نتیجه فوق العاده است چنان احساس آرامشی بهتون دست میده که تا حالا تجربه نکردید. نفرت، انتقاد از دیگران، احساس گناه و ترس چهار عامل اصلی مشکلات و انواع امراض در زندگی هستند. اگه قبول کنیم که خودمون صد در صد مسؤول همه چیز زندگی مون هستیم دیگه جایی برای سرزنش کردن دیگران باقی نمی مونه.

«هر رویدادی که در زندگی ما پیش می آید، بازتاب تفکر درونی ماست.» (همان 28)

پیشنهاد می کنم دوستانی که این کتاب رو تا حالا نخوندن حتما با ترجمه خانم خوشدل تهیه کنن و بخونن که واقعا مفید و باعث باز شدن دریچه ی جدید در زندگیشون میشه.

نظرات  (۱)

موافقم....البته بخشیدن به معنای ارتباط دوباره پیدا کردن با اون شخص نیست... باید کینه رو رها کنیم چون مستحق یک زندگی با آرامش هستیم...
پاسخ:
ممنون مه سو جان
قطعا آزموده را آزمودن خطاست فقط باید یاد اون درد و زحم رو از ذهن پاک کرد. یادمه یکی از همکلاسی های ارشدم به خاطر حرفی که از استاد راهنماش شنیده بود حسابی بهم ریخت. یه روزه تمام بدنش پر از کهیر و تاول شد. بردنش بیمارستان و متاسفانه با یه لخته کوچیک مغزی از دنیا رفت! یعنی فقط به خاطر حساس بودن زندگیشو از دست داد. اینو خودم به چشم دیدم. گاهی طرف یه حرفی می زنه یه آزاری می رسونه اما ما خودمون با کلنجار رفتن و مرور اون آزار تو مغزمون بیشتر از اون فرد باعث ناراحتیمون میشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">