هنر و ادبیات

هنر و ادبیات

سلام
قدمتون به روی چشم ^_^
این وب متعلق به شماست.
کپی از مطالب و تصاویر هم آزاد
ممنون از بازنشرتون :)

بایگانی

ابر و ابریشم و عشق

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۲ ب.ظ

هزار و یک اسم داری و من از آن همه اسم "لطیف" تو را دوست تر دارم که یاد ابر و ابریشم و عشق می افتم. خوب یادم هست از بهشت که آمدم، تنم از نور بود و پر و بالم از نسیم. بس که لطیف بودم، توی مشت دنیا جا نمی شدم. اما زمین تیره بود، کدر بود، سفت بود و سخت. دامنم به سختی اش گرفت و دستم به تیرگی اش آغشته شد. و من هر روز قطره قطره تیره تر شدم و ذره ذره سخت تر.

 

من سنگ شدم و سد و دیوار. دیگر نور از من نمی گذرد، دیگر آب از من عبور نمی کند، روح در من روان نیست و جان جریان ندارد.
حالا تنها یادگاری ام از بهشت و از لطافتش، چند قطره اشک است که گوشه ی دلم پنهانش کرده ام، گریه نمی کنم تا تمام نشود، می ترسم بعد از آن از چشم هایم سنگ ریزه ببارد.
یا لطیف! این رسم دنیاست که اشک، سنگ ریزه شود و روح، سنگ و صخره؟ این رسم دنیاست که شیشه ها بشکند و دل های نازک شرحه شرحه شود؟ 
وقتی تیره ایم، وقتی سراپا کدریم به چشم می آییم و دیده می شویم، اما لطافت هر چیز که از حد بگذرد، ناپدید می شود.
یا لطیف! کاشکی دوباره، تنها مشتی از لطافتت را به من می بخشیدی تا من می چکدیم و می وزیدم و ناپدید می شدم، مثل هوا که ناپدید است، مثل خودت که ناپیدایی ...

یا لطیف! مشتی، تنها مشتی از لطافتت را به من ببخش ...

 

"عرفان نظر آهاری"

از کتاب: در سینه ات نهنگی می تپد

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۰

نظرات  (۹)

۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۶ زهرا باقری
خیلیییییییی قشنگ
پاسخ:
ممنون ازمحبتت زهرا جان
عالی بود
پاسخ:
ممنون از لطفتون
لایک داری
پاسخ:
ممنونم ازحضورتون
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۵۸ محمدعلی میری
سلام...
عالی مثل همیشه...
پاسخ:
سلام
ممنون از محبتتون
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۲۷ حصار آسمان
واقعا نوشته های ایشون زیباست
یکی از شاهکاراشون رو پیدا کردم. به زودی ارسالش میکنم.

ممنون
پاسخ:
بله همینطوره
خیلی دلم می خواد بخونمش :)
ممنون از حضورتون
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۷ خادم امام زمان عج الله
با سلام و صلوات سپاس از درج مطلب فوق العاده زیبا و ارزشمند و عرفانی تان . توفیقاتتان روزافزون
پاسخ:
سلام
ممنون از حضور سبزتون
در پناه حق
۰۱ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۱ نـــای دل
بسیار عالی بود...
پاسخ:
سپاس از لطفتون
۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۰:۱۱ خادم امام زمان عج الله
گروهی از انسان‌‌ها به عنوان خاص در روایات از آنها نامبرده شده است که آتش جهنم بر آنها حرام است. به چند نمونه به همراه احادیث مربوطه اشاره می‌کنیم.

۱.چشمی که از ترس خدا بگرید

۲.کسانی که خشم و شهوت خویش را کنترل کنند

۳. کسانی که هنگام یاد اهل بیت گریان شوند

۴.دوستی و محبت حضرت رسول الله صلى‏ الله‏ علیه‏ و آله

۵.زیارت امام رضا علیه السلام

۶.تلاوت سوره زمر

۷.قرائت تسبیحات اربعه در هر روز

۸.مصافحه با طالب علم

۹. خوردن ذرات غذاهایی که دور ریخته شده‌اند

۱۰.خدمت به مسجد

۱۱. کسی که هفت روز از ماه رجب را روزه بگیرد

۱۲.صدقه در ماه شعبان

۱۳.شب زنده داری و عبادت در ماه رجب

۱۴.خواندن جوشن کبیر در ماه رمضان

۱۵. نماز ظهر اول وقت

۱۶. شرکت در نماز جماعت عشاء

۱۷.رفتن به نماز جمعه

۱۸.خواندن نماز مستحبی شبهای یکشنبه

۱۹.عمار یاسر
پاسخ:
ممنون از این احادیث زیبا
۱۴ دی ۹۶ ، ۱۰:۳۹ آقای سر به هوا(o_0)
yon.ir/ut6Dj


شماهم کمک میکنید؟
پاسخ:
ممنون از حضورتون
خدمت میرسم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">